Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Hibrid képes leírás - Lexus.tlap.hu
részletek »

Hibrid - Lexus.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: lexus.tlap.hu » Hibrid
Keresés
Találatok száma - 6 db
Adókedvezmény Hazánkban

Adókedvezmény Hazánkban

Nem támogatta a hibrid típusú autók adókedvezményeire vonatkozó módosítási javaslatokat a kormány az Országgyűlés környezetvédelmi bizottságának szerdai ülésén. A testület két olyan ellenzéki módosító indítványt tárgyalt, amely az elektromos motorral segített benzines hajtású kocsik árainak csökkentésére irányult. Az egyik javaslat a hibrid autók áfa-mentességét célozta, a másik pedig a regisztrációs adót csökkentette volna le a felére. Kovács Tamás, a pénzügyminiszter tanácsosa elmondta, hogy az ÁFA-mentességet az EU csak bizonyos termékkörre engedélyezi, a hibridautók pedig nem tartoznak egyikbe sem. A tanácsos a regisztrációs adó csökkentését azért nem tartja ésszerűnek, mert a hibridautókra már vonatkozik egy kedvezmény, amelynek mértékénél a módosító javaslat érvényesülése esetén nagyobb teher rakódna néhány 'zöldautó' kategóriára. A kedvezmény egységesen 158 ezer forint, a 2,5 ezer köbcentis hibridautóknál pedig a regisztrációs adó fele 358 ezer forint lenne - mutatott rá Kovács Tamás. Az áfa-mentességről szóló javaslat egyharmados támogatottságot kapott a bizottságtól, a másik előterjesztést viszont végül senki sem támogattta.

Benzin helyett

Benzin helyett

Mi az a hibrid technológia, ki gyárt ilyet? Mi a helyzet Magyarországon, lesz-e olcsóbb a környezetbarát rendszer? Interjú egy priusos polgármesterrel. Elektromos koncepciók, alternatív hajtások, olajbárók a repceföldön. Alkoholizálás. Nagyívű összeállítás, cikkgyűjtemény. Toyota, Honda Az alternatív hajtásmódok közül napjainkban leginkább a hibrid rendszerek érhetők el több gyár szériamodell-kínálatában. A technológia mögött több évtizedes fejlesztés tapasztalatai állnak. A tisztán elektromos meghajtású járművek fejlesztése még nem érte el azt a szintet, hogy a 'villanyautó' versenytársa lehessen a meghajtás során többféle energiaforrásból táplálkozó, vagyis hibrid rendszernek. Ez utóbbi viszont mára olyannyira kidolgozott megoldás lett, hogy a hibridautók kínálata egyre bővül, és eladott példányszámuk évről évre növekszik. A hibridautó meghajtásában legalább két, különböző elven működő erőforrás vesz részt. A ma árult modellek legtöbbjében egy belsőégésű motort kombinálnak elektromos motorral. A két, e téren nagy múlttal és gyakorlati sikerrel rendelkező gyártó - nahát! - japán: a Toyota és a Honda.

Hibrid autó behozatala Amerikából

Hibrid autó behozatala Amerikából

Amerikából szeretnék hibrid szgk-t importálni (pl. 2005-ös Toyota Prius) magánszemélyként. Mennyi ilyenkor az aktuális regisztrációs díj és van-e egyéb kötelezettség? Tisztelt levélíró! A járművet vámkezeltetnie kell, a szabad forgalom számára. Ennek során 10%-os vámot, 15-20 ezer forint termékdíjat, és 20%-os áfát kell fizetni (az áfa alapja a vámérték (nettó kinti vételár + vám + termékdíj együttes összege)): A hibrid jármű után a regisztrációs adó összege 190 ezer forint. A műszaki vizsga és a forgalomba helyezés költsége kb. 70-80 ezer előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

Hibrid Hajtás

Hibrid Hajtás

Haldex-kuplung Az összkerék-meghajtású autók központi eleme az elektro-hidraulikus Haldex- tengelykapcsoló. A hajtóerőket egyenletesen és a menethelyzetnek megfelelően szétosztja az első és hátsó tengelyek között. A Haldex tengelykapcsoló gyorsan reagál az erőátviteli viszonyok változásaira és ehhez viszonyítva optimalizálja a hajtóerő elosztását a hajtott tengelyek között. Mindeközben számos információt hasznosít, mint például a forgatónyomaték és a fordulatszám adatait, a kerekek pörgésének intenzitását, az ABS fékfunkciókat. Hibrid-hajtás A hibrid hajtómű két eltérő üzemmódú erőforrás házasításával született. Az egyik egy belsőégésű motor, a másik pedig egy villanymotor. Országúton többnyire a belső égésű (esetleg mindkét) erőforrás adja a hajtást, ám a városi dugóban araszolva (bizonyos sebességhatár alatt) az elektromotor veszi át a szerepet, így károsanyag-kibocsátás híján a kocsi nem szennyezi a környezetet. A korábban említett két erőforráson felül, egy generátor, egy nikkel-fémhidrid akkumulátor, egy elektronikus vezérlésű osztómű, továbbá egy fokozatmentes nyomatékváltó adja a rendszer gerincét.

Lexus CT 200h

Lexus CT 200h

A Lexus a kiszivárgott katalógus után most nyilvánosságra hozta a Lexus CT 200h hivatalos képeit, de az új kompakt technikai részleteire várhatóan még a Genfi Autószalonig várni kell. A Lexus eddig a prémium kategóriába tartozó nagy autókkal hívta magára a figyelmet, most a kompakt autók piacán szeretne sikereket elérni. A Lexus CT 200h hossza 4,32 méter, a szélessége 1,76 méter, a magassága 1,43 méter, a tengelytávja pedig 2,6 méter.

Tíz leleplezett mítosz a hibrid autókról

Tíz leleplezett mítosz a hibrid autókról

Öt-tíz évvel ezelőtt hibridautókról csak elszállt mérnökök, az autóipar nagy álmodói mertek hangosan gondolkodni. Szerencsére nem csak beszéltek róla, gyakorlatba is ültették az álmaikat, így megszülettek az első alternatív hajtású járművek, a benzin- és elektromotor közös erejét használó autók, az etanollal működő járművek, a biodízelek vagy újabban a hidrogéncellás kocsik. Bár ma már ezek köztünk járnak, még mindig idegenkedünk attól, hogy megragadjuk kormányukat. Így néz ki egy környezetbarát flotta A nagyvállalatoknak, állami hivataloknak fel kellene ismerniük, hogy a környezet védelmében hatalmas előrelépés, ha környezetszennyező gépjármű flottájukat hibrid hajtásúra cserélik. Ha ezt megteszik, akár nálunk is olyan fellendülésre számíthat ez az iparág, mint Nyugat-Európában és főként, mint Amerikában. Az Újvilágban mindig is fogékonyabbak voltak az új technológiákra, és ez nem csupán a jobb anyagi lehetőségeik miatt van így. Szidjuk az amerikai mentalitást, de sajnos mégis csak a rossz példákat vesszük át. Elemzők szerint 2010-ig meghaladhatja az egymilliót a környezetkímélő autót használók száma az Egyesült Államokban.

Tuti menü